Donatie Belastingdienst

belastingdienst
Eind 2006 heeft Stichting Ganesha een donatie van Belastingdienst /Oost-Brabant ontvangen van €3500 euro.

Dat is uiteraard een heel groot bedrag voor Stichting Ganesha en danken Belastingdienst/Oost-Brabant daarvoor hartelijk! Wij zijn erg afhankelijk van dit soort donaties.

Met deze donatie hebben we verschillende projecten kunnen financieren:

Project 1: Eerste hulp post in Keeliottivakkam (India)
Project 2: Medische kampen in omliggende dorpen
Project 3: Brillen sponsoring

Uitleg over de projecten die met uw donatie gesteund zijn:

Project 1.
In samenwerking met de KOGS hebben we in 2003 de financiële lasten van een lokale medische eerste hulppost op ons genomen. Elke dag kunnen de arme mensen uit de omgeving hier terecht voor GRATIS medische zorg. Op jaarbasis geven we aan ongeveer 10.000 mensen gratis medische hulp.

Er is 24-uur per dag een Verpleegkundige aanwezig en bepaalde uren op een dag een arts. De kosten voor dit project zijn €150 per maand.

Project 2.
Vanuit dit ziekenhuisje organiseren we elke maand een medisch kamp. Met de arts, verpleegkundigen en de sociaal werkers trekken we dan naar de omliggende dorpen om medische zorg te bieden. Sinds december 2004 waren die kampen vooral in de gebieden die getroffen zijn door de Tsunami.

Voor de medische kampen hebben we elke maand een ander thema, zoals : diabetes, oogkampen, psychische kampen, etc. Bij deze kampen krijgen de mensen de beste zorg die op dat moment en op die plek te bieden is. Bovendien worden er veel cliënten geselecteerd voor een gratis (staar)operatie, of onderzoeken in het ziekenhuis. Deze medische kampen kosten €100 per maand. Per medisch kamp bereiken we 250 clienten.

Project 3.

Bij het voorgaande project gaven we ook 125 brillen aan mensen die echt een bril nodig hebben, maar er geen kunnen betalen. Een bril op sterkte kost in India €4.

We hopen dat we jullie zien dat deze donatie erg gewaardeerd werd door Stichting Ganesha, maar vooral door de mensen in India die hebben kunnen profiteren van deze projecten.
Nogmaals bedankt!