Economische rehabilitatie gehandicapten

Per jaar selecteren Indiase Sociale Werkers 30 volwassen gehandicapte cliënten in een omtrek van 60 km rondom het dorp Keelottivakkam die in aanmerking komen voor het economische rehabilitatie project. Stichting Ganesha geeft de sociaal werker maximaal 45 Euro per cliënt.

De Sociaal Werker begeleidt de gehandicapte cliënt door samen te kijken hoe ze het geld moeten besteden, met als doel economische rehabilitatie. Door middel van dit geld kunnen de gehandicapte mensen een nieuw leven beginnen. Een leven met werk. Ze kunnen een koe aanschaffen en melk verkopen, maar ook een winkeltje beginnen. Door dit project geven we gehandicapte mensen in India de kans om in hun eigen levensonderhoud te voorzien.

SaraswathiSaraswathi, 24 jaar. Saraswathi is vanaf haar geboorte volledig blind. Ze komt uit een groot gezin en leeft in het dorp Melacheri in een afgelegen gebied. Ze was erg afhankelijk van haar familie. Met behulp van de Indiase Sociaal werkers is ze getraind om bloemenkransen te maken en te verkopen. Ze verdient nu 1,13 Euro per dag. (modaal inkomen in India is 0,34 Euro per dag)

Donatie voor 'Economische Rehabilitatie gehandicapten’ project