Kindertehuis – Nieuwe Speeltuin

In 1998 hebben we een speeltuin gebouwd bij het kindertehuis. Het moest een speeltuin worden die speciaal gericht was op gehandicapte kinderen. Het doel was om spelenderwijs therapie en beweging te geven. Al spelend blijven ze hun spieren ontwikkelen waardoor de kans kleiner is dat de polio terugkomt (meest kinderen in het kindertehuis zijn gehandicapt als gevolg van polio).

De grootse uitdaging was de aanschaf van materialen en gereedschappen. In India hebben ze zo weinig materialen en gereedschappen terwijl bij ons in Nederland gewoon naar de bouwmarkt gaat en alles koopt wat je nodig hebt.

Kosten: €50

Voorbeelden:
– Ijzeren ringen voor de schommels waren nergens verkrijgbaar. In winkel 1 koop je een stuk ijzer, dan naar winkel 2 op het op de juiste maat te laten knippen, dan naar winkel 3 om het ijzer in een ring te laten buigen en vervolgens naar winkel 4 om het aan elkaar te laten lassen.
– er moest een gat geboord worden in een palmboolm om er een wip van te maken; er moest een ijzeren pijp door en zo zou er een wip er een wip gemaakt kunnen worden. Nergens was een boor te krijgen waarmee een gat van 3cm geboord kon worden. Op den duur is er een spaak van een vrachtwagenwiel gekocht, zijn daarmee naar een smid gegaan. Die heeft de punt helemaal plat geslagen. Zelf hebben we toen met een slijpsteen 2 scherpe kanten eraan gemaakt en zo hadden we een speedboor. Hij boorde niet zo netjes als met een boor uit Nederland maar het werkte wel.

In 2009 zijn de houten toestellen vervangen door metalen toestellen in verband met de duurzaamheid. Verder is er een laag muurtje op de speeltuin gemetseld in verband met blinde kinderen.

Kosten: €500

Dit project is uitgevoerd middels het geven van financiële steun aan de dorpsvereniging Keel Ottivakkam Grama Sangam (KOGS). Verdere donaties voor dit project zijn dan ook niet meer nodig.

Change in Theme Options or on the cause edit page