Financiele steun Kleermakersopleiding

In april 1999 hebben we, in samenwerking met de organisatie K.O.G.S. (KeelOttivakkam Grama Sangam) een arbeidsrehabilitatieproject opgestart: een kleermakersopleiding. Dit is een opleidingscentrum waar arme, gehandicapte mensen terecht kunnen voor een gratis opleiding als kleermaker. Inmiddels is er een tweede en een derde kleermakersopleidingscentrum opgestart. De totale kosten voor het opstarten van een nieuw kleermakersopleidingscentrum zijn 2.000 Euro.

Het hoofddoel van dit project is: “Ongeschoolde, arme en gehandicapte mensen de mogelijkheid geven zichzelf te ontwikkelen en te scholen door middel van het geven van een kleermakersopleiding.”

Door middel van dit project geven we de gehandicapten drie mogelijkheden. Ze kunnen:

• hun eigen gezin en familie voorzien van
kleding, hierdoor sparen ze geld uit,;
  • bij een baas het beroep kleermaker uit gaan oefenen;
  • als zelfstandige gaan werken.

Het salaris van de leraressen en de materiaalkosten worden jaarlijks volledig door Stichting Ganesha betaald. Voor de overige kosten van het project hebben we met de Indiase overheid een deal kunnen sluiten. De Indiase overheid heeft namelijk een speciaal potje: Rural Development. Hiermee subsidiëren ze projecten die het opleidingsniveau van de plattelandsmensen kunnen verhogen. In totaal krijgen in één centrum 55 mensen per jaar een gratis opleiding. De totale kosten om één centrum te kunnen runnen zijn 800 Euro per jaar.

Donatie voor 'Financiele steun Kleermakersopleiding’ project