Orthopedische Werkplaats

In het dorpje Keeliottivakkam is door de KOGS een orthopedische werkplaats opgericht. Dat is de thuisbasis voor de fysiotherapeuten. Zij maken daar prothese, loopbeugels, krukken en orthopedische schoenen en andere orthopedische hulpmiddelen. Alles wordt met de hand en speciaal op maat gemaakt. De kinderen uit het kindertehuis krijgen er gratis hulpmiddelen, maar ook gehandicapten uit de liggende dorpen kunnen hier terecht. Dit is een werkplaats, maar ook een trainingsproject. Hier werkt namelijk een gehandicapte jongen uit het kindertehuis die hier leert hoe hij alles moet maken. Later kan hij dit als betaald werk gaan doen.

Materiaalkosten per jaar : 300 euro per jaar

Dit project is uitgevoerd middels het geven van financiële steun aan de dorpsvereniging Keel Ottivakkam Grama Sangam (KOGS). Verdere donaties voor dit project zijn dan ook niet meer nodig.

Donatie voor 'Orthopedische Werkplaats’ project