Fysiotherapeutische zorg spastische kinderen

Per jaar selecteren de fysiotherapeuten van de K.O.G.S. 25 spastische kinderen in een omtrek van 60 km rondom het dorp Keel Ottivakkam. Het voornaamste doel hiervan is het emotioneel en financieel steunen van een spastisch kind. De hulp wordt aan ieders persoonlijke situatie aangepast. De één moest naar het ziekenhuis voor behandeling van epilepsie-aanvallen en het andere kind had een open ruggetje en had dus een operatie nodig. Per spastisch kind krijgt de fysiotherapeut van Stichting Ganesha 26 Euro.

De totale kosten per jaar zijn dus 650 Euro.

LathaLatha, 20 jaar. Latha is de oudste van drie kinderen. Haar armen en benen zijn spastisch, zelf eten gaat heel langzaam en ze heeft ook nog epilepsie. Ze kan wel een klein beetje praten. Ze krijgt nu medicijnen voor haar aanvallen en heeft een looprek gehad. Hierdoor kan ze haar spieren trainen en aansterken.

Donatie voor 'Fysiotherapeutische zorg spastische kinderen’ project