Onze Geschiedenis

De geschiedenis van Stichting Ganesha begon op 10 mei 1999, toen werd Stichting Ganesha opgericht. Onze hulp aan kansarme kinderen in India was al twee jaren eerder begonnen. Het begon allemaal toen Jos Groenendaal, voorzitter van Stichting Ganesha, voor 10 maanden werd uitgezonden naar het dorp Keelottivakkam in Tamil-nadu, Zuid-India. Een uitzending op kosten van de Hogeschool West-Brabant.

Na mijn terugkomst in Nederland bleef mijn hart in India en vele familieleden en vrienden leefden met me mee. Op een gegeven moment vonden wij het verstandig om een stichting in het leven te roepen, omdat de hulp gestructureerd moest worden, zodat de hulp ook op langere termijn effect zou hebben. Dit is Stichting Ganesha geworden. Een stichting die in India kleinschalige, directe hulp biedt aan arme en gehandicapte kinderen en volwassenen”.Jos Groenendaal

Waarom ‘Ganesha’?
De stichting is vernoemd naar de Indiase god ‘Ganesha’. In de volksmond wordt Ganesha vaak de vriendelijke olifantengod genoemd. Deze god begeleidt de mens op zijn levenspad en verwijdert alle hindernissen die de mens op zijn leven tegenkomt. De god Ganesha brengt geluk!

Log hier in met uw Stichting Ganesha account